Podczas gdy większość stawki już pracuje nad wdrożeniem systemu F-duct, dyrektor techniczny Toro Rosso, Giorgio Ascanelli wykluczył możliwość szybkiego wdrożenia systemu w autach STR5.
„Gdybym miał w kieszeni 10 euro i byłbym głodny, kupiłbym za to dwie kanapki zamiast trzech gramów kawioru” wyjaśniał w wywiadzie dla magazynu Autosprint Ascanelli. „Być może udałoby się nam znaleźć jakąś korzyść po pięciu miesiącach rozwoju, ale w tym samym czasie możemy poprawić się jeszcze bardziej rozwijając inne obszary bolidu.”„Ten system nie jest dobry dla tych, którzy podobnie jak my, rozpoczęli prawidłowe prace w tunelu aerodynamicznym dopiero w listopadzie.”
Ascanelli zaznaczył także, że nowy system prawdopodobnie dobrze sprawdza się jedynie w sytuacji czystego powietrza, ale nie jest już tak pomocny podczas wyprzedzania.
„Pozwolę sobie nie skomentować tego. Ale oceniając go po tym co widzieliśmy w pierwszych wyścigach, wygląda że tak jest.”
20.04.2010 15:01
0
Idą swoją drogą, i dobrze, chociaż wcale nie powiedziane że togo systemu nie będą mieli.
20.04.2010 15:16
0
Już i tak Algersuari spiepszył Kubicy wyścig bo prze niego SC wyjechał na 3 okrążenia
20.04.2010 15:38
0
Usunięty
20.04.2010 15:45
0
post nr 3 wydaje sie zbedny
20.04.2010 16:00
0
Ja mam nadzieję że Renault także doszło do takich wniosków i nie będzie pracowało nad tym systemem który nie jest taki rewelacyjny jak dyfuzory w 2009 r
20.04.2010 16:17
0
Tak samo powinna postąpić ekipa Saubera, najpierw poprawić niezawodność a później pomyśleć na d innowacjami...
20.04.2010 16:22
0
po prostu ich nie stać...
20.04.2010 16:43
0
slyszeliscie ze kubica wrocil do europy samolotem ferrari.
20.04.2010 16:44
0
Czytaliśmy :)
20.04.2010 17:07
0
@7 A co Ty byś kupił za 10 ełro, skoro głodnemu chleb na myśli, a jak wiadomo: dobra guma nie jest zła?:P
20.04.2010 17:07
0
Gorsze ekipy powinny robić sowije i pracować na ulepszeniami aero. Jednak moim zdaniem te lepsze razem z reno i FI powinni chociaż spróbować i zobaczyć jak auto zachowuje się z tym systemem oczywiście nie przestawając pracować nad innymi cześciami.
20.04.2010 17:14
0
6. Ravf zgadzam sie
20.04.2010 17:41
0
Ma racje dyrektorek techniczny Toro Rosso. Ciekawe jak prace idą w renault. Narazie dużo mówią a na efekty musimy chyba jeszcze poczekać. My i Robert naturalnie. A tak btw jakby ktoś chciał zaproszenie na Lockerz - stronka gdzie zbiera się punkty i wymienia na nagrody np. gry, ps3, koszulki, iphony to podeślijcie do mnie maila na [email protected]
20.04.2010 18:14
0
Po co mają pracować nad czymś, co i tak im nie pomoże. Powinni popracować więcej nad spoistością samochodu, aby nie rozpadał się w czasie jazdy. System F-.duct zmniejsza docisk aerodynamiczny na prostych w celu zwiększenia Vmax, a oni maja i tak bardzo wysoką prędkość. W.g. mnie, rozsądnie.
20.04.2010 18:14
0
renowka zastosuje f-duct jesli im cos da, bo raczej nie u wszystkich zadziała. jestem ciekaw co wybierze reno. A tak na marginesie to adres moja bloga o f1:) jakby ktos chcial poczytac i ocenic:) nie badzie tylko za surowi:) http :// michalgof1. blox. pl/ html
20.04.2010 19:03
0
Ja za 10 Euro kupiłbym Flaszke Wódki i Ogórki kiszone.
20.04.2010 19:15
0
A ja Wino bezalkoholowe i śledzie w miodzie.
20.04.2010 23:27
0
A ja z 10 euro to zjadłbym dobry obiad, a nie jakieś kanapki.
21.04.2010 15:23
0
Toro Rosso jest na toszkę innym etapie rozwoju niż np Mclaren. No i czy F-duct będzie sensownie dziłał zależy od specyfiki budowy bolidu. I jeżeli byłby to tak mało istotny wynalazek to nie byłoby wokół tego tyle szumu A off topic to 18. owadd 10 euro to może by Ci wystarczyło na dobry obiad ale w Polsce
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się